حضور برتر شرکت پایدار کشت هوش‌خاورمیانه در رویداد ملی هوش مصنوعی در کشاورزی

شرکت دانش بنیان پایدار کشت هوش خاورمیانه در نخستین رویداد هوش مصنوعی در کشاورزی

رویداد هوش مصنوعی در کشاورزی (AGAi 2024) در کشاورزی، روز چهارشنبه ۱۱ مهرماه با حضور خیام نکوئی، معاون وزیر و رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی، معاونان سازمان و جمعی از روسای موسسات تحقیقات کشاورزی و قریب ۶۰۰ نفر از متخصصان، محققان و فعالان شرکت‌های دانش بنیان فعال در حوزه کشاورزی و هوش مصنوعی در محل پژوهشگاه بیوتکنولوژی کشاورزی برگزار شد.

 

 این رویداد با هدف معرفی نوآوری‌ها و تکنولوژی‌های پیشرفته در زمینه هوش مصنوعی در کشاورزی، فرصتی بی‌نظیر برای شبکه‌سازی و انجام پروژه‌های فناورانه مشترک را فراهم آورد. شرکت‌های پیشرو  و کشت و صنعت‏‌ها، گلخانه‌داران بزرگ، کشاورزان برتر و مقامات دولتی در این رویداد حضور داشته تا به اشتراک‌گذاری دانش و تجربیات بپردازند.

 

شرکت دانش بنیان پایدارکشت هوش خاورمیانه فعال در زمینه هوشمندسازی آبیاری و کشاوورزی دقیق، با ارائه فعالیت و دستاوردهای خود در این  رویداد  حضور یافت.

اهداف شرکت پایدارکشت هوش خاورمیانه در برگیرندهٔ تمرکز بر ایده‌های نوآورانه و دانش‌محور است که با سرلوحه قرار دادن توسعه پایدار در حوزه‌های کشاورزی، زیست‌فناوری، آب و فاضلاب، به دنبال شکل‌گیری آینده‌ای هوشمندانه‌تر است. شرکت با به‌کارگیری ابزارهایی همچون اینترنت اشیاء، پلتفرم‌های نرم‌افزاری، داده‌کاوی، و هوش مصنوعی در خدمت دستیابی به این اهداف است.

 

با توجه به بحران کمبود آب در کشور، آبیاری هوشمند و هم‌افزایی علوم مختلف در این راستا راهی مطمئن برای تامین امنیت غذایی کشور می‌باشد ک در این جهت شرکت پایدار کشت هوش خاورمیانه با ارائه سامانه مدیریت هوشمندانه آبیاری باباحیدر این هدف را تحقق بخشیده است.

 

DA1 NEWS

       گفتگوی خبری با کارشناس تحقیق و توسعه شرکت پایدار کشت هوش خاور میانه

slide-1bb40fe
slide-1c97f8a
slide-b5e26f0
slide-e07f4b9
slide-b06d2a2
slide-a773298
slide-9f7c1ba
slide-324e57a
slide-16edef3
slide-b017121
slide-d236c04

دکتر محمدرضا غفاری؛ دبیر علمی رویداد “هوش مصنوعی در کشاورزی” و مسئول راه‌اندازی پژوهشکده‌های هوش مصنوعی و کلان‌داده در کشاورزی اظهار کرد: امروز یکی از مهم‌ترین حوزه‌هایی که آینده کشاورزی جهان را تغییر خواهد داد، هوش مصنوعی است. این موضوع محور گفت‌وگوهای رویداد در پژوهشگاه بیوتکنولوژی کشاورزی است.

 

وی افزود: با توجه به حجم وسیع کلان‌داده‌ها و اطلاعات تولیدشده در بخش‌های مختلف کشاورزی، با اطمینان می‌توان گفت هوش مصنوعی می‌تواند انقلابی در بهره‌وری و توسعه پایدار ایجاد کند و نقش کلیدی در پاسخ به چالش‌های پیش روی بخش کشاورزی و حفظ امنیت غذایی داشته باشد.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

X

    دریافت مشاوره رایگان کشت/آبیاری